torsdag 1 mars 2012

Semester

Första mars är den första höstdagen. Sommaren är därmed slut.

Gjorde mitt sista nattpass på ett tag igår för imorgon åker vi iväg på vår första längre tripp här i landet.  Vi ska bila oss ner mot Melbourne för att sedan ta oss vidare på kända "The great ocean road". I Melbourne ska vi även försöka besöka min pappas andra Australienska kusin. Vi ska försöka ta dagarna som dom kommer och njuta av ledigheten innan jag börjar jobba igen 21 mars. Vi håller tummarna för att vår lilla skruttbil ska klara av hela resan och vi är lite oroliga för att vi ska fastna i de översvämningar som härjar i sydöstra New south wales.

I veckan spelade jag en runda golf med en kollega som ska åka till Sverige om två veckor för arbetsutbyte med brandkåren i Södertälje. Han ska ha avskedsfest på Lördag vilken jag tyvärr missar då vi är bortresta. Det blir förhoppningsvis en returmatch på hemmaplan i oktober.

 Golfbanan "the ridge" har än så länge bara nio hål men nio till är under arbete och när dom är klara blir det garanterat mycket dyrare än dagens 150 spänn för en runda. Den klart flådigaste banan jag spela på....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar