söndag 8 juli 2012

Vinter

Nu är det mitt i mörkaste vintern så det är ganska kallt på nätterna. Dock är det fortfarande ganska varmt ute och i vattnet är det fortfarande nästan 20 grader så det går helt okej att surfa bara man har en våtdräkt. Jag har fått låna en kortärmad vilket duger bra för en skandinav.
För några helger sedan var vi tre familjer från the Shire som åkte på surf-utflykt till Killalea sate park som ligger strax söder om Wollongong. Där kunde vi grabbar ägna några timmar åt att Surfa och jag fick prova på att surfa longboard för första gången. Det är lite lättare att ta vågorna och hålla balansen på en sådan så det var lärorikt då jag fortfarande har lite svart att behärska min bräda.


Adam lar Elmer nagra justa dragningar



Som nordbor var vi tvungna att åka upp till Bondi och spana in den årliga vinterfestivalen då man spolar upp en isbana på stranden för barnen som har vinterlov nu. När vi var där sa vart vi mer imponerade av knölvalen som hoppade och plaskade ovanligt nära stranden. Vi som vart uppe Kurnell och valspanat flera dagar och bara fått se dem från långt hall (det skulle ju vara det basta stället). Antar att det viktigaste är att vara på rätt plats vid rätt tidpunkt.



 Igår var vi hembjudna till Deryck och Krista på middag. Deryck har precis kommit hem igen efter att jobbat fem veckor i Perisher (Skidort i snowy mountains). Trevligt att träffa dom igen och Callen hade vuxit jättemycket sen vi såg dem senast och lekte jättebra ihop men varan Elmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar