tisdag 27 december 2011

Jul

Var ett tag sen jag gjorde ett inlägg här nu.... har vart upptagen med annat ett par dagar nu.

I alla fall har vi firat vår första sommarjul nu. Julafton var det en heldag på stranden för att sedan grilla med våra familjer som är här nu.Vi hade tur som kunde använda grillen på poolområdet där mina föräldrar bor. Med lite svensk mat och julpynt med julgran, halmbock, sill, julmust och glögg kändes det nästen som hemma. Senare på kvällen dök det till och med upp några aggressiva myggor som fick det att kännas ännu mer som hemma.
På juldagen (är den man firar här) jobbade jag dagpass på Woollahra brandstation. Hade fått frågan om jag kunde åka dit och jobba då ingen annan ville byta station på juldagen. Woollahra skulle åka och titta på julfirandet på Bondi Beach och göra en stor jullunch så det var jag inte sen att tacka ja till.
Vi hade ett bra dagpass där med massa mat hela dagen, några larm, lite bad i "pumpgropen" och en tur ner till stranden.
Frukost
Pumpgropen
Saras med sin familj åkte upp till Cairns för att se stora barriärrevet på juldagen så det vart bara min familj kvar här i Sydney.

Efter passet på juldagskvällen var hela min familj bjuden upp till min tremänning som bor i Caringbah som ligger tre kilometer från Cronulla på julfest med massa dryck och tilltugg. En trevlig kväll, har inga bilder på min kamera men kanske kan jag lägga upp några sen.

..och på annandagen åkte mina föräldrar till Melbourne för att hälsa på pappas andra kusin här i Australien som tydligen ska ha någon hästgård som mamma är lite intresserad av att se. Så nu är det bara jag och mina syskon kvar.

 Har varit på Taronga zoo två gånger nu. Av räddningstjänsten kan man låna fyra gratisbiljetter.

Pappa lär Elmer hur man fäktas med pinnar

1 kommentar:

  1. Jättefin vistelse har vi haft hos er! Tack Björn, för att vi fick ett sådant fint minne i vårt liv! Roligt också att vi fick se Pers kusiners vardag och bo i Sydneykusinens lägenhet. Ha det bra med Elmer. Vi längtar till vi får träffa honom igen!

    Den färgranna ätpinnen ska bli dirigentpinne till Pers musikkår! Det blir bra!

    SvaraRadera