lördag 21 januari 2012

Tidig start på årets golfsäsong

Är man i Australien för ett år och är det minsta golfintresserad så måste man ju testa  lite av de många och fina golfbanor som finns här omkring. Så nu har jag köpt ett golfset att ha här under året och fortsätter det att gå rakt och bra så får det nog åka med hem sedan.
Jag ser nöjd ut men Sara var ännu mer nöjd när hon vann över mig i "närmast flagg"

 På golfbanan i woolooware kan man spela 18 hål för under hundra kronor. Jättefin och bara två kilometer hemifrån.


Här kommer lite bilder jag tagit på jobbet:

 En imponerande pickup vi hittade i Bondi Junction, brandbilen ser liten ut i bakgrunden. 
Undrar om det är lätt att hitta parkering i stan



 Pajlunch på berömda "Café de wheels" som ligger nere vid Finger Wharf vilken är den plats i Sydney som ska ha flest kändisar per kvadratmeter. Nästan ingen som jag känner igen dock, man har inte samma kändisar här som hemma. I huset i bakgrunden bor i alla fall Russel Crowe.

 Till höger: Familjen var och hälsade på på stationen och pappa undrade hur det fungerar när det blir larm, det fick han se flera gånger.
Till vänster: Jag sitter på jobbet och hejar fram Hellner i "tour de ski" strax före midnatt.

 Jag gjorde ett pass på Bondi brandstation, där hade man en hund på stationen enda fram till 2004. Han var väldigt omtyckt och lite av en kändis. När han var ung hade han sprungit efter brandbilen på larmen de fick men på äldre dagar arbetade han bara brandförebyggande med brandutbildning av barn. 


Jag, Sara och Elmer har hunnit med att sett oss omkring med, jag har inte bara jobbat. Vi har varit ner till Wollongong som är en ganska stor stad söder om Sydney. Ligger väldigt fint geografiskt med två långa stränder och en mysig shoppinggata. Sen brukar vi utnyttja att man som familj får åka hur mycket kommunalt man vill för 35 kronor på söndagar. Så senast tog vi tåg och båt till olympiska byn och tittade lite.

Simma lugnt!

1 kommentar:

  1. Kul att de gnäller över hundar på stationerna här när de till och med har begravningsplats på station där borta! Härlig pickup!! Ha det kanon och ta hand om er! Mvh Sjögren

    SvaraRadera