torsdag 12 januari 2012

Slutet på 2011

Det hände lite här nere under slutet på december månad 2011:

Den 21:a hade hela min och Saras familj tagit sig hela vägen hit ner för att det var dagen vi skulle gifta oss. Vi hade en underbar bröllopsdag med vigsel på en klippa vid Hungry Point som ligger i södra Cronulla varpå vi åt bröllopsmiddag på en restaurang vid vattnet och därefter hade vi skumpa och tårta bland alla possums i gunnamatta park. Båda sa "ja" så ni är vi lyckligt gift med varandra. Sara kommer lägga ut fler bröllopsbilder på sin blogg snart.





Den 24:e hade jag fått ledigt från mitt dagpass jag egentligen skulle jobbat och vi tillbringade hela julaftonen på stranden med att sola, surfa och bada. På kvällen hade vi grillat med lite extra jultillbehör som sill, julmust mm. Vi hade kommit överens om att bara köpa julklappar till Elmer så själva julklappsutdelningen bestod av att knäppa kort på honom när han öppnade sina klappar. Vi avrundade kvällen med lite glögg och pepparkakor.


Den 25::e hade Sara tagit med Elmer och sin familj upp till Cairns och min familj var bjuden på julöl med pappas kusin Rose och hennes familj (mina tremänningar). Vi hade en trevlig kväll med dem och jag hoppas kunna utmana grabbarna på golf någon dag. (Dom ser ut att kunna slå långt, man kände sig rätt liten i deras sällskap)


Mellandagarna var rätt lugna då det bara var jag och mina syskon kvar. Vart mycket strandhäng och jag jobbade en del. Mor och far var Melbourne för att hälsa på den andra kusinen.

Nyårsaftonen åkte vi alla till Rushcutters bay som ligger ganska nära mitt jobb. Där hade vi först lite picknick innan vi kollade på barnens klockan nio-fyrverkeri. Efter det åkte jag, Sara och Elmer hem till Cronulla igen för att se tolvslaget på TV Jag skulle jobba dagen efter och Elmer var lite trött vid den tiden. De andra stannade kvar i stan för att uppleva nyåret i Sydney som är något alldeles extra.


Nu har alla som vart här åkt hem till Sverige igen. Det har varit jättekul att ha haft alla här och fått visa hur vi har det här nere. Och det verkar som att alla vart nöjda med sin semester och vädret har varit bra nästan hela tiden. Nu är det åter vardag för vår lilla familj igen.

2 kommentarer:

  1. Det är bara att gratulera. /Eva, rtj

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott till giftermålet!!
    Mvh Sjögren

    SvaraRadera