torsdag 21 juni 2012

Skepp o'hoj

Det är inte så ofta som jag med familjen tar oss in till city längre. Det är så mycket folk, så lite parkeringar och vi har allt vi behöver i "the Shire" så det blir inte av så ofta att vi krånglar oss in. Men en dag tog vi oss in och gick på ett stort "rea-köpcentrum" som heter Birkenhead för att shoppa lite och sedan åka in till CBD till en ljus-show/utställning som pågick i stan.


På jobbet har vi det bra. Vi hade grymt mycket larm förra veckan och grymt lite larm den här veckan med två nätter utan nattlarm. Man tror inte det är sant när man får vakna till sin egen väckarklocka.

 Glasspaus hos Anderséns(Kings Cross) och frukost på Harry's café de wheels (Woolloomolloo)

 Kafferast på piren (the Rocks)

Larm: Possum fast i träd. 


 Hinner jag med innan nattpassen så brukar jag passa på att ta en löprunda. Här är några bilder från i förrgår:



På hemmafronten har vi det fortfarande bra med många fina dagar trots att det är mitt i vintern och idag är det årets mörkaste dag. Vi har vart på kalas, på kyrkans barntimme och firat vår nationaldag med fika och efterföljande lek och hopp i sängen:

Elmer har ramlat av cykeln och skrapat ansiktet (igen!!)


Igår hade vi anmält oss för att få åka med på Sydney hamns brandbåt då de åker ut och kollar till alla navigationsljus i Port Jackson som de gör varje onsdag. Normalt är det the Rocks station som åker med om ingen annan räcker upp handen. Men på båten tar man med sig andningsskydd, larmkläder och jag hade turistkameran med så klart. Var lite svårt att ta skarpa bilder i mörkret.


Drygt 24 meter med en mycket kraftig brandpump


Innan skiftet igår så spelade vi en runda golf på Woollahra golfklubb som ligger bara tio minuter från vår station (jag vann ;)

Idag påbörjar brandkårsfacket här en strejk vilken kommer få lite konsekvenser. Mer om det får jag skriva i nästa inlägg då jag vet lite mer.

1 kommentar:

  1. Här händer det också grejer med facken. Nu är vi med i brf istället för kommunal och det är fler folk med i facket nu än innan. Tom jag har gått med;-)
    Ha det Sjögren

    SvaraRadera